2014-12-17 14:10

Miljöpris till Duni på The Caterer's Product Excellence Awards 2014

Duni fick ta emot utmärkelsen för sitt sortiment av komposterbara enfärgade servetter och dukar vid prisutdelningen i London.

Evenemanget är ett sätt att lyfta fram nyskapande kvalitetsprodukter för mat, dryck och utrustning för hotell- och restaurangbranschen. Priserna finns i 29 kategorier och delas ut till de allra bästa exemplen på produktutveckling i branschen.

Produktinköp blir allt viktigare för företag som vill lyckas, och de produktinnovationer som visades upp på prisceremonin är ett resultat av marknadens allt högre krav och den hårda konkurrensen bland aktörerna.

Prestigefullt pris för banbrytande produktsortiment

Gareth Brown, Market Development Manager på Duni UK, kommenterar priset så här: "Vi är oerhört glada över att ha fått ta emot det här priset för vårt banbrytande sortiment med komposterbara enfärgade dukar och servetter. På Duni strävar vi alltid efter effektivast möjliga resursutnyttjande och efter att kunna erbjuda våra kunder snygga och hållbara lösningar. Den här produktlinjen är den mest omfattande i sitt slag i världen och ett resultat av just den ambitionen."

Priserna överlämnades av Lisa Jenkins, Products and Suppliers Editor på The Caterer, och Oliver Cock, Commercial Director på Compass Group UK & Ireland. Cock säger: "Product Excellence Awards är ett sätt för oss att lyfta fram tillverkare och leverantörer som gör att vi kan erbjuda den allra bästa maten och servicen."

Läs mer om Dunis komposterbara enfärgade produkter på www.duni.com/komposterbart.

För mer information, kontakta:

Elisabeth Gierow, Corporate CSR & Quality Director
Tel 040-106252