2015-02-18 09:15

Förändringar i ledningsgruppen på Duni

Ulfert Rott lämnar Duni och tjänsten som direktör Production & Supply Chain. Fredrik Malmgren har utsetts till ny direktör Production & Supply Chain.

Ulfert Rott har beslutat sig för att avgå från befattningen som direktör Production & Supply Chain och lämnar Duni efter elva framgångsrika år. Fredrik Malmgren har därför utsetts till direktör Production & Supply Chain och kommer att ingå i Dunis ledningsgrupp.

Fredrik Malmgren är civilingenjör i automationsteknik vid Chalmers Tekniska Högskola. Han är en av grundarna till Montell & Partners AB, där han främst inriktar sig på att leda produktions- och supply chain-projekt för multinationella företag. Han har också haft olika tillfälliga chefsbefattningar inom supply chain och har lett flera betydande projekt på Duni som konsult.

Dunis VD Thomas Gustafsson kommenterar:

"Jag är övertygad om att Fredrik kommer att kunna leda produktions- och supply chain-organisationen på ett effektivt sätt som möjliggör för oss att uppnå våra ambitiösa tillväxt- och lönsamhetsmål. Han har god kunskap om både företaget och vår strävan att möta och överträffa kundernas förväntningar."

Fredrik Malmgren tillträder tjänsten den 1 mars efter en överlämningsperiod.

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Andersson, Marknads- och kommunikationsdirektör
tel +46 734 196224