2016-12-21 11:10

Duni köper logistikfastighet i Osnabrück

Duni köper den för närvarande hyrda logistikfastigheten i Osnabrück, Tyskland.

Duni köper den för närvarande hyrda logistikfastigheten i Osnabrück, Tyskland. Köpet görs för att säkerställa och förbättra kundservice och leveranssäkerhet framgent. Köpet genomförs i januari 2017 och kommer att påverka Dunis nettoskuld och anläggningstillgångar med ca 55 MSEK och ha en positiv årlig effekt på rörelseresultatet om ca 4 MSEK.

För mer information vänligen kontakta:
Fredrik Malmgren, Director Operations
tel 040-106382

Mats Lindroth, CFO
Tel 040-106200

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 200 anställda fördelat på 19 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen och Thailand. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN-kod är SE0000616716.