2018-10-31 09:30

Valberedning inför Dunis årsstämma 2019

I enlighet med beslut vid Dunis årsstämma 2018 har en valberedning inför årsstämman 2019 utsetts. Härmed meddelas sammansättningen av Dunis valberedning.

I valberedningen, vars uppgift är att till årsstämman 2019 lägga fram förslag rörande sammansättningen av Dunis styrelse m.m., ingår:

Rune Andersson, Mellby Gård Investerings AB
Johan Strömgren, Carnegie fonder
Bernard R. Horn, Jr., Polaris Capital Management, LLC
Magnus Yngen, ordförande i Duni AB

Årsstämma i Duni kommer att hållas tisdagen den 7 maj 2019 i Malmö.

Aktieägare som önskar lämna förslag till Dunis valberedning kan göra det via e-post till valberedning@duni.com eller med brev till adressen Duni AB, Att: Valberedningen, Box 237, 201 22 Malmö, senast den 19 mars 2019.

Duni AB (publ)
Organisationsnummer: 556536-7488

::

För ytterligare information kontakta:

Mats Lindroth, Finanschef

::

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 500 anställda fördelat på 24 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Thailand och Nya Zeeland. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN-kod är SE0000616716.

Denna information är sådan information som Duni AB är skyldig att offentligöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 oktober 2018 klockan 09.30 CET.