Karriärmöjligheter hos Duni

Hos Duni handlar allt om att skapa goodfoodmood. Vi älskar människor som har en passion för kreativitet, hållbarhet och gastronomi.

Se våra lediga tjänster

2020-11-02 15:30

Valberedning inför Dunis årsstämma 2021 - Rättelse

Rättelse avseende felaktig hänvisning i pressmeddelandet. I fotnoten finns en felaktig hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen gällande valberedningens sammansättning anses inte utgöra insiderinformation och hänvisningen till MAR har tagits bort.

I enlighet med beslut vid Dunis årsstämma 2020 har en valberedning inför årsstämman 2021 utsetts. Härmed meddelas sammansättningen av Dunis valberedning.

I valberedningen, vars uppgift är att till årsstämman 2021 lägga fram förslag rörande sammansättningen av Dunis styrelse m.m., ingår:

Johan Andersson, Mellby Gård Investerings AB
John Strömgren, Carnegie fonder
Bernard R. Horn, Jr., Polaris Capital Management, LLC
Thomas Gustafsson, ordförande i Duni AB

Årsstämma i Duni kommer att hållas tisdagen den 4 maj 2021 i Malmö.Aktieägare som önskar lämna förslag till Dunis valberedning kan göra det via e-post till valberedning@duni.com eller med brev till adressen Duni AB, Att: Valberedningen, Box 237, 201 22 Malmö, senast den 23 mars 2021.

Duni AB (publ)
www.duni.se

Organisationsnummer: 556536-7488

::

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Lindroth, EVP Finance/CFO, tel 040-10 62 00
E-post: mats.lindroth@duni.com

::

Duni Group är marknadsledande inom attraktiva, miljöanpassade och funktionella produkter för dukning och take-away. Koncernen marknadsför och säljer två varumärken, Duni och BioPak, vilka finns representerade på över 40 marknader. Duni Group har cirka 2 400 anställda fördelat på 24 länder med huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Nya Zeeland och Thailand. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN-kod är SE0000616716. Duni.se